-

torstai 9. maaliskuuta 2017

Helmikuun helmineule




Ohje: Mariomyssy, muokattu
Lanka: Drops Fabel, kaksinkertainen 70 g



En tehnytkään helmineulesukkia. Tein pipon. Ja voi tauti, miten voi helmineulepipon tekeminen osoittautua näin kompleksiseksi! Tai sitten olen vain tyhmä.

Käytin pohjana Mariomyssyn ohjetta, mutta muutin sileän neuleen helmineuleeksi. Multa meni ikä ja terveys ennen kuin oivalsin, että pyörönä ja parittomalla määrällä silmukoita minun tarvitsee vain neuloa *1o 1n* koko pipon ajan ja helmineule syntyy itsestään. Muutaman ekan kierroksen yritin jotain ihme kommervenkkeja ja alareuna on virheitä täynnä ja tietenkin olin liian laiska purkamaan, kun itselle tein. Oikeasti olen ihan älykäs, olen olen! Ja olen tehnyt helmineuletta aiemminkin, uskokaa tai älkää.

Mariomyssyhän on loistava peruspipon ohje, mutta helmineule pilasi yhden sen parhaista ominaisuuksista, nimittäin kauniit ja tasaiset kavennukset. Helmineule "pakotti" kaventamaan puolet harvemmin kaksi silmukkaa kerrallaan, minkä seurauksena kavennukset muodostavat "kulmia" päälaelle.

Ja sitten vielä yksi juttu: tuo kuva on surkea. En ollut edes kastellut pipoa ennen kuvan ottamista. Ei se nyt enää ihan noin kamalan epätasainen muhkura ole. Kyllä se käytössä on ollut!

Tämä siis valmistui jo aikoja sitten, jo helmikuun alkupuolella. Tuon jälkeen olen saanut valmiiksi myös yhdet sukat ja yhdet säärystimet, ja lahjahihatin on puikoilla. Niistä myöhemmin. Viivun maaliskuun neulehaaste on seuraavanlainen:





Olin ensin ihan että äh, en mä käytä pinterestiä! Mutta sitten menin kuitenkin katsomaan ja löysin tämän! Mies tarvitsisi edelleen ne sukat ja itsellä olisi tarve pannalle, tuo voisi näyttää hyvältä kummassa vain... Katsotaan mitä tulee.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun jaksat kommentoida! Kaikista kommenteista ilahdutaan!